16-01-13 Färgprover

I nästa vecka kommer husleveransen. Gissa vad vi vill ha för väder från och med nu! Just det ingen snö. Under tiden drömmer vi om den dag då villan står färdig. Just nu har vi två problem att lösa. Det första är namnet, dvs vad blir vår postadress. Det andra är färgsättningen på panel, foder och fönster. Här kommer några förslag. Vad tycker ni? Skriv gärna en kommentar.
 
 
1.Vit panel och gråa foder.
2. Gröna huset, passar väl bra i skogen?
3. Huset vi sjön, bått är flott.
4. Grå panel och vita foder.
5. Detta är inte Sylvis favorit
6. Aprikos eller nånting annat.

Kommentarer:

1 Anders Marklund:

Ser fint ut! Spännande att bygga. När det gäller färgen så tror jag på det vita med gråa knutar eller tvärtom.

Svar: Tack Anders! Vitt och grått tycks vara en favorit.
Jörgen Lundell

2 Rebecka:

Åh nummer 4 var ju jättefint!

Svar: Tack Rebecca! Vi vill att det inte ska bli för mörkt bara.
Jörgen Lundell

3 Simon:

Nr 4 och Trellebacka

Svar: Tack för förslaget! Nr 4 ligger bra till, kanske något ljusare bara.
Jörgen Lundell

4 Sara Fredriksson :

1 eller 4 tycker jag. Lycka till med allt. Ses på farmors kalas! :)

5 Anna Svalander:

Nummer 4 röstar jag. Eller Falusvart.

6 Anders:

Nummer 4...eller Falusvart

7 Helen:

Vitt, gärna helvitt. Annars grått. Själv tycker jag rött med vita knutar passar bäst på landet ;).

8 Helen:

Sjökanten

9 Helen:

Sjötorp tycker jag är gassigt på flera vis.

10 Gudrun:

Nr 4 eller nr6 tror jag blir fint. Men gråa hus är det många som har, så ta nr 6.
Spännande. Kram

11 Jörgen Lundell :

Hej och tack alla som svarat!
Det där med färger är inte lätt. Vi är inte överens själva än. Det enda vi vet är att det blir en ljus fasad med avvikande färg, troligen mörkare, på foder. Vi får väl fortsätta att åka runt och spana.

12 Mitt tips!😊/Gunbritt:

Rött-grått-vitt är mitt tips ! Kolla götenehus Husknuten visningshus i Gbg. Både modernt och traditionellt. Lycka till!😊 Färg är viktigt!

Svar: Visst är färg viktigt. Det är det saom gör det så svårt :) Vi har en idé om att ha lite rött med, t ex i fönstersmygarna.
Jörgen Lundell

13 albertina:

Mitt tips:rött-grått-vitt. Kolla Götenehus Husknuten i Gbg visningshus. Modernt och traditionellt. Lycka till!😊

Svar: Snyggt, fin röd färg.
Jörgen Lundell

14 Mattias Lundell:

Kanske inte 2. Jag tror inte att den ens skulle passa i skogen. Jag och Melker är överens om att 4:an är klart bäst.

Svar: Melker är en klok kille. 4:an är inte så tokig
Jörgen Lundell

Kommentera här: